2020. november 7., szombat

Ha én lepke volnék.. A vers alapja. Bródy János. Ha én Rózsa volnék.

 Ács Nagy Éva


Ha én lepke volnék..
A vers alapja. Bródy János.
Ha én Rózsa volnék.

Ha én lepke volnék,szabadságra vágynék,
minden nyíló virágra bátran rá szállnék,
reá repülnék én minden ember kezére,
boldogan kacagnék, hát ez is megérte.

Ha én madár volnék, fel az égbe vágynék,
utamba nem kerülhetne semmiféle árnyék,
szeretteim szemébe, csalnék boldogságot,
valóvá tenném ott fent minden elfeledett álmot.

Ha én gyermek lennek, nagyikámhoz vágynék,
ráncos arcára, kezére, milljó csókot adnék,
és nem mondanék többé soha ellent neki,
s remélve azt, ha rossz voltam, ő ott elfeledi.

Ha én nap volnék, aranyként ragyognék,
éjjel, nappal a földre csak meleget szórnék,
nem fázna többé senki emberfia a világon,
bíz mondom én, ez az én egyik nagy álmom.

2020.11.07 Somogyzsitfa..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése