2019. február 26., kedd

Én idegen

Ács Nagy Éva
Én idegen

Más minden itt, másképp láttok,
a homály, vagy a könny lepi szemem,
hontalanként lehajtott fővel bolyongok,
rideg a föld, itt csak egy idegen vagyok.

"Eljöttem idegen országba "
mert a pénz az nagyúr, ő parancsol,
szívemben honvágy zakatol,
fekhelyem oly hideg, mint sírhalom.

Összekuporodva magamnak dúdolom,
kis hazám várj, fújom már az indulom,
zakatol agyamban a suhanó vonat,
érzem az udvarunkon lévő fenyő illatot.

Látom anyám ki öreg már, mégis szalad,
az évek kicsit megrogytak a vállán,
de oly fürge, ily tán ifjúként sosem volt,
csak szalad, szalad, úgy de úgy fogad.

Eldobom a fájó múlttal teli zsákom,
s a boldog jövő virágja felé indulok.
S zsákomat már az egér rágja,
de nem bánom, mert itthon én vagyok.

2019- 02. 26 Somogyzsitfa.

Idézet. Hirt Éva. Vágyom Haza verséből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése