2021. május 1., szombat

Nagymamámnak Boldog anyák napját

 Ács Nagy Éva


Nagymamámnak
Boldog anyák napját

Nagyikám, te ki a felhőtlen gyermekkorom adtad,
hogy lepkéket kergethettem a réten, s te hagytad
akkor sem szóltál ha naponta a boltba kellett menni.
mert minden söprűdet képes voltam összetörni.
S te csendben voltál, mégis mosolyogtál reám.
szemedben könny,nevetve mondtad.. nem baj kis unokám.
Reggel frissem sült krumplival vártál, hogy felébredjek.
felöltöztem, reggeliztem,. hagytad, hogy útra keljek.
Lepkekisasszony így szólítottál, munka is vár reád.
válaszom csak, nagyikám dolgom van a munka megvár.

Mosolyogtam ártatlanul s csendben megcsináltad.
én pedig dologra, a réten lepkéim után rohangáltam.
Nem szóltál semmit, tudtad hogy szabad lélek vagyok.
nagyikám nélküled üresek lettek az éjek, nappalok.
Elmentél egyszer csak, csendben. többé nem szólva.
az én szívem pedig azóta mintha kevésbé dobogna.
sok éve már de minden nap velem vagy, gondolok reád.
kívánok neked odafönt is boldog anyák napját

2021.05, 01 Somogyzsitfa.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése